Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nin 250.000 Euro Bütçeli Avrupa Birliği Projesi Kabul Edildi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, uluslararası projelerine bir yenisini ekledi. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi'nin yürütücülüğünde, 250.000 Euro bütçeli ve Ulusal Ajans tarafından desteklenen "Diş Hekimliği Öğrencilerinin Dijital Etkileşimli Eğitim Yoluyla Diş Tedavi Protokolü Uygulama Becerilerinin Geliştirilmesi" başlıklı proje kabul edildi. ÇOMÜ adına projeyi Diş Hekimliği Fakültesinden Prof. Dr. İlgi Tosun yönetirken, Eğitim Fakültesinden Öğr. Dr. Cumali Yaşar ve Arş. Gör. Dr. Tülay Dargut Güler araştırmacı olarak yer alıyor. Proje, dijital eğitim teknolojileri aracılığıyla diş hekimliği öğrencilerinin klinik becerilerini geliştirmeyi hedefliyor.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin Ortak Olduğu 250.000 Euro Bütçeli Avrupa Birliği Projesi Kabul Edildi

Ulusal Ajans tarafından desteklenen ve 2024-1-TR01-KA220-HED-000248462 kodlu Avrupa Birliği projesi kapsamında, "Diş Hekimliği Öğrencilerinin Dijital Etkileşimli Eğitim Yoluyla Diş Tedavi Protokolü Uygulama Becerilerinin Geliştirilmesi" başlıklı proje, 250.000 Euro bütçe ile kabul edildi. Proje ortaklığı Bülent Ecevit üniversitesi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Mellis Eğitim Teknolojileri, İtalya’dan Palermo, Bresca ve İspanya’dan Valencia üniversitelerinden oluşmaktadır.

Projenin, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi adına yürütücülüğünü Diş Hekimliği Fakültesinden Prof. Dr. İlgi Tosun üstlenirken, araştırmacı olarak Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümünden Öğr. Dr. Cumali Yaşar ve Arş. Gör. Dr. Tülay Dargut Güler görev alıyor. Proje, diş hekimliği öğrencilerinin diş tedavi protokolü uygulama becerilerini dijital ve etkileşimli eğitim teknolojileri kullanarak geliştirmeyi amaçlıyor.

Yükseköğretim alanında dijital eğitim yöntemlerinin önemini vurgulayan proje, uygulamalı eğitimlerin daha verimli hale getirilmesine katkı sağlamayı hedefliyor. Dijital araçlar ve etkileşimli öğrenme materyalleri sayesinde öğrencilerin klinik becerilerini daha etkin bir şekilde kazanması sağlanarak, diş hekimliği eğitiminde inovatif bir yaklaşıma öncülük edeceği ve uzun vadede öğrenci başarısına önemli katkılar sunacağı öngörülüyor.